Sonda. Jak zwijasz kłębek ?

Zwykły wpis

Trochę off-topic, a trochę nie, bo wełna w kłębkach jest ręcznie przędziona. Kolory naturalne lub farbowane w barwnikach naturalnych.
Robię właśnie porządki , w  koszu z wełnami ” z odzysku” , ofiarowanymi przez znajomych i rodzinę i widzę , że każda dziewiarka ma inny sposób zwijania kłębuszków wełny .

sposób 1

Kłębki zwijane na maszynce. Nie jest to mój ulubiony sposób, ale przy cieniutkiej wełnie, najszybszy :

sposób 2

Kłębki w kształcie dysków .

sposób 3

Znane i lubiane kłębuszki okrągłe .


sposób 4
Kłębki jajowate . Takie zwija moja Ciocia.

A jaki kształt mają Twoje kłębki ?

18 responses »

  1. A ja w latach 80. znalazłam – chyba w „Przyjaciółce” – sposób zwijania na kciuku lewej ręki. Wychodzi walec jak ze zwijarki, nitkę wyciąga się ze środka, kłębek nie ucieka i kota nie wabi. Ewa

  2. oczywiście „kłębuszki okrągłe”, na różnych etapach zwijania są bardziej lub mniej okrągłe. Tylko takie mi wychodzą i kojarzą się z bajeczkami, gdzie koty bawią się wełną 🙂

  3. ja zwijam w zwykły, okrągły kłębek (nr 3).

    Zaglądnęłam na Twojego bloga Gemusia – witaj w gronie! Pomysł na wrzeciono istnie diabelski!!!
    ale, ale, ale!
    czyżby Gdańsk nie leżał już w naszych granicach?
    coś mnie ominęło i nie wiem jeszcze, że teraz u nas porozumiewamy się w obcym (dla mnie bardzo) języku???

    Oslun, może pokażesz nam sposób na zwijanie włóczki na kciuku?

    pzdr, Iza:)

  4. Jeśli przypadkiem mam do zwinięcia długie pasma, to zwijam zamotując w to także trzy albo i cztery palce. Wówczas włóczka jest nawinięta luźno i nic nie traci z przyrodzonej sobie elastyczności.
    Nienawidzę jak ktoś zwija włóczkę jak sznurek…

Skomentuj

