Nowa prządka i You Tube .

Zwykły wpis
Jak każda pewnie prządka, obejrzałam na You Tube setki filmików o przędzeniu i tkaniu 🙂
Pomyślałam sobie niedawno , że spróbuję nakręcić jakiś filmik sama. Pierwszy, z Egunią w roli głównej, przędącej wełnę na kołowrotku, nie doczekał się jeszcze premiery, ponieważ nie odkryłam do tej pory  programu do obróbki, umożliwiającego obrócenie obrazu o 90 stopni. Może mi podpowiecie ? Plisssss….

Zarejestrowałam się dzisiaj na You Tube i wykorzystując okazję, że nowa prządka uczy się kręcenia kółkiem,  zadałam jej pytanie przed kamerą .

Ponieważ droga do stania się gwiazdą-prządką nie jest łatwa, na początku konieczne okazało się przejście przez etap gręplowania wełny .

A potem  już tylko trzeba było   uważać , aby nitka się nie rwała…..

A na zakończenie kursu, tradycyjnie,  zdjęcie z własnoręcznie sprzędzioną nitką .

Co myślicie o pomyśle dodawania do postów filmików? Co Waszym zdaniem warto sfilmować ?

11 responses »

  1. Windows Movie Maker. czekam na tę premierę – w końcu nie zawsze występuję w roli gwiazdy filmowej ;-x
    Pozdrawiam szczególnie ciepło nową koleżankę – przadkę

  2. No, no, gwiazdrosko nam się zrobi :).
    Wg mnie warto nakręcać filmiki pokazujące pewne techniczne elementy, takie, które trudno opisać. Film też wymaga zastosowania opcji zwolnienie, bo wszystko dzieję się dość szybko.

  3. Przędła już nie będę więc o filmikach nie będę też się rozpisywać.Ale popieram każdą pasję.Mocno i wyraźnie!!!
    A komentarz zostawiam na znak, ze tu byłam.I czytałam 🙂

  4. myślę sobie tak – technika i postęp winione są za zanikanie starych zawodów i umiejętności ale czy słusznie – w naszym wypadku okazują się nieocenioną skarbnicą wiedzy i pozwalają na swobodną wymianę myśli już nie mówiąc o takiej rewelacji jak filmiki „instruktarzowe” – super pomysł może przez polskojęzyczne filmiki grono wielbicielek i prządek w naszym kraju się powiększy

  5. Muszę sie pochwalić,ze w końcu zdecydowałam się zapisać na kurs przędzenia. W sobotę idę i pochwalę się czy dałam radę załapać o co w tym wszystkim biega.

Skomentuj

