Resztki

Zwykły wpis

Przez całe moje „robótkowe życie” robie skarpetki małe i duże, z wełny i wielbłąda lub mieszane, w paski i wzorki -ale jedno wiem pięty zawsze są przetarte więc ,robię najczęściej te mało wysiłkowe – stopy jednolite (cerowanie nie wygląda tak strasznie). Niby wiem o tym ale od czasu do czasu napada mnie niewiedza.

Myślę że, nieobce jest każdej z Was posiadanie całych zapasów małych kłębuszków, resztki z dawnych projektów, większe to projekty niezrealizowane, no i jeszcze na dodatek coś. Ostatnio przeglądałam moje zapasy i doszłam do wniosku że, zapas resztek jest wystarczający by zrobić coś szalonego no i powstały skarpety – całe z wełny naszych owiec tylko szary to naturalny (niefarbowany) szetland. Wzory się trochę rozmywają ale to specyfika nici z naszych owieczek.

W tych rękawiczkach (na zdjęciu może nie widać) wzór dużo bardziej wyraźny wełna pozbawiona „moherowych” włosków w wzorach wrabianych wygląda trochę lepiej – to ręcznie przędzione BLF (kolor naturalny) i biały szetland.
Ciekawe jak Wy sobie radzicie z stosami resztek:)
8 responses »

  1. pięknie dziękuję Wam za tak pochlebne komentarze, ale przez ten rok widziałam tyle Waszych pięknych prac więc, to Wy mnie inspirujecie 🙂
    Eguniu – moje zapasy wełny pochodzą z anonimowych ras owiec ale od dość dawna koniecznie musiałam poznać inne rasy, hodowane konkretnie dla runa dlatego zakupiłam różne gatunki za granicą (to co sprzedają u nas na allegro, lub w sklepikach do filcowania nie spełniało zupełnie moich oczekiwań).
    Elu – nie mogę się doczekać jak będzie wyglądał ten pled – może mnie też się zachce:)

  2. Właśnie w odpowiedzi na nieskończone zapasy kłębuszków w moich kartonach wełnianych zdecydowałam się poszukać, poszperać, a teraz na blogu prezentuję po kolei najfajniejsze moim zdaniem sposoby na resztki, niepełne kłębki itp.

    Zapraszam wszystkich zainteresowanych do lektury! Co zrobić z resztek włóczki?

Skomentuj

