KŁOPOTY Z OSNOWĄ

Zwykły wpis

Nowa czapa do kolekcji powstała.. ale nie tyle w celu pochwalenia sie zamieszczam lecz po to żeby omówic pewien problem . Otóż zarówno krosno od Kromskich jak i deseczki na których ją utkałam przecinają osnowę. Zastosowałam fabryczne  włóczki – mieszankę wełny z syntetykiem , ale nie były przypadkowe bo sobie je wcześniej starannie wybierałam w Hooby Craft w uk.Wiec nie na wariata tym razem …. i może dlatego jest problem. Ja wiem ze wiekszośc tkaczek naciąga bawełnę ale mnie się marzyły tkaniny z włóczek . Po pobycie na kilku stronach polskich i zagranicznych / MAHLIA KENT np-babka która tka dla Chanel/ daje sie zauważyć ze zarówno syntetyki w tym fantazy jarn , jak i recznie przedziona osnowa daje znakomite rezultaty. Moje włóczki się nie nadają na osnowę bo są programowo za gube. Za to świetnie wygladają w wątku. A ponieważ jestem w trakcie tworzenia kolekcji to mnie to przecinanie nitek bardzo irytuje i spowalnia.

I co Teraz ? Bawełnę naciągnąć?

12 responses »

  1. Beata, przy Twoich grubaśnych i artystycznych osnowach jedyne rozwiązanie, moim zdaniem , to zrobienie sobie samodzielnie nicielnicy sznurkowej z dużymi oczkami .
    Wełna, na bawełnianej osnowie będzie się inaczej układać.

  2. Wiem … nicielnica- ok … to juz mniej więcej sama wymyśliłam .Ale do Kromskich nie da rady… tu jest gotowa. Jak zestawię stare krosno- drewniane to naturalnie ze będe na sznurkowych jechać.A teraz to improwizuję zwyczajnie … Ale uroczo mi wychodzi…co?Ja wiem Elu ze to nie jest blog tkacki ale chcialam zamieścić produkt z recznie uprzędzionej wełny … dla uciechy oka a temat osnowy poruszam niejako edukacyjnie przy okazjii

  3. Egunia … zostwię bo krosno sie sklada a cos mi sie zdaje ze sie do szkoly w U.K wybiorę / 2 lata – handweawers diploma/. Ale generalnie zgadzam sie z Elą To jest zabaweczka … niestabilne … płocha jest bidłem i wolno idzie bo ilosc ruchów rekami jest podwójnie duza . Na starym drewnianym utkala bym 10 razy szybciej … Generalnie uważam ze szkoda kasy. To tak na goraco te wnioski … jak kolekcje zrobię to pewnie więcej wniosków się nasunie.

  4. To szkoda, bo rozmiar kompaktowy bardzo by mi odpowiadał. W takim razie będę myślała nad czymś innym. Tylko rozmiary dużego warsztatu tkackiego trochę mnie przerażają. Co prawda mam pracownię, ale przestrzeń w niej jakoś nie chce się rozciągać.
    Ciekawa jestem tej Twojej kolekcji. Kiedy będzie można ją obejrzeć bardziej całościowo?

Skomentuj

