Norweska tkaczka ;)

Zwykły wpis

Dawno mnie tutaj nie było – ostatnio zajmowałam się rzemieślniczo rzeczami raczej nie związanymi z przędzeniem czy tkaniem – czy może związanymi z ich efektem – czyli głównie szyłam.
Ale niestety nie z własnoręcznie utkanych materiałów 😦
Efektami szycia pochwalę się na swoim blogu, bo tam będą bardziej „w temacie” 🙂

Tymczasem, na blogu dotyczącym kultury ludu Saami na który zaglądam znalazłam ciekawy filmik dotyczący tkania na krośnie pionowym ciężarkowym. Właściwie to filmików jest pięć – od przygotowywania osnowy przez tkanie do zdjęcia gotowej tkaniny i porządkowania całego bałaganu 😉
Warto obejrzeć – co prawda nie rozumiem o czym instruktorka mówi, ale sam obraz dużo daje.

Cóż – mam nadzieję, że wkrótce sama będę mogła popróbować na własnym krośnie – przy dobrych wiatrach może uda się w święta 🙂 
3 responses »

  1. I tajemnica trzeciego brzegu rozwiązana 🙂 Do rekonstrukcji wystarczy bardko zamienić na tabliczki i voilà.
    Tyle czasu głowiłam się nad zagadką trzeciego brzegu znanego z wykopalisk gdańskich! Wyjaśnienie badaczy: trzeci brzeg wykonywano na tabliczkach. Niestety pięć wyrazów nie ożywiło na tyle mojej wyobraźni, żeby przystąpić do działań 😀 Pierwsza część filmu jest jak olśnienie – dzięki, Ola. Rewolucyjne „znalezisko” 🙂

Skomentuj

