Zwykły wpis
Jeszcze w styczniu dotarła do mnie przesyłka z kupionym kołowrotkiem. Zanim przyszło mi zmierzyć się z jego rozgryzieniem minęło trochę czasu. 
Nowy nabytek był w dosyć dobrym stanie wizualnym, ale wymagał niewielkich napraw oraz usprawnień. Mój zakup ma 30 lat, więc nie jest źle.Widać też, że kołowrotek posmakował jakiemuś szczeniakowi, ale to niewielki ubytek 😉
Na początek należało zająć się sklejeniem niewielkiego pęknięcia. Przyszła też pora na mocowanie pedała do napędu, nie wygląda szczególnie dobrze, ale działa na specjalnie zrobionych mocowaniach 😉 Na razie kołowrotek chodzi na sznurówce, chociaż to rozwiązanie tymczasowe do pierwszych prób.
Oczywiście rozpoczęłam z angorą, na zdjęciu powyżej czarna angora na mniej puchato. U tej odmiany barwnej wychodzą bardzo ciekawe cieniowania. Wierzchołki włosów są ciemniejsze niż ich część przy skórze.
To jak przędzie się angora zależy w dużym stopniu od długości wełny i tego jak była pozyskana. Próbowałam już strzyc, skubać i wyczesywać, ale o tym innym razem. Najlepiej przędzie się wełna skubana, jednak chcąc nie chcąc ma się też wełnę czesaną. Nie obejdzie się też bez strzyżenia minimum 2 razy w roku.
5 responses »

  1. Jakże takie posty radują mą duszę!!!:) Cóż znaczy pasja i zamiłowanie :)!!!!Pozdrawiam serdecznie!!!Troszkę rzadko bywam ostatnio ale pozdrowienia również dla Twojego Adama Słodowego!!!!:)

  2. Angora jest czymś cudownym, to moje ukochane „pierze” po alpace.
    W woreczek, gdzie ją mam zagladam co chwila, będzie wymieszana z inną czesanką, ale póki co muszę pilniejsze sprawy załatwić.

  3. 30 lat to niewiele, większość rzeczy w zakładzie rymarskim mojego męża ma średnią wieku 70 lat i jeszcze działają… Wszystko zależy jak ktoś podchodzi do przedmiotów na których pracuje.
    Jeżeli sznuje się je to służą długo i bobrze- w tym przypadku kołowrotek trafił w odpowiednie ręce.

Skomentuj

