Zagadka: co to jest?

Zwykły wpis

Uwielbiam zadawać zagadki 🙂 Na zdjęciach widzicie rzecz związaną z przędzeniem, którą zakłada się na nadgarstek. Co to może być?

Odpowiedzi zostawiajcie w komentarzach. Miłej zabawy 😉

Rozwiązanie, dodane 22.03:
Liadan, jyndza – bardzo ciekawe skojarzenia 😀 Rogata Owco, Elu, Jagienko – odgadłyście bezbłędnie, to wrist distaff, po polsku nazwa jest nieco komiczna: przęślica nadgarstkowa 🙂 Jak jej używać możecie zobaczyć tu: How to use a wrist distaff. Swój egzemplarz zrobiłam w oparciu o zdjęcia znalezione w sieci.
Może wykonanie takiego przydasia będzie kolejnym wyzwaniem? Jest wśród nas trochę wrzecionujących 🙂 Można dać upust fantazji i powstanie jedyne w swoim rodzaju „dyndadełko”. Co Wy na to?

10 responses »

  1. Jedyne, co mi przypomina to sznureczek, którym związuję się zasłony, ale nie mam pojęcia jak to się nazywa „profesjonalnie” 😀

    Pozdrawiam!
    Liadan

  2. Pobiegłam za linkiem Jagienki, bo mnie skręcało z ciekawości i tak sobie myślę, na ile to jest przydatne. Głównie ciekawi mnie, czy nie blokuje pracy. Chyba, ze na zdjęciu z linka jest obracający się mechanizm.
    Szczerze mówiąc, nie bardzo wiem, jakby tę bransoletkę z posta zastosować. Sama, gdy mam dłuższe pasmo czesanki, to okręcam sobie wkoło ręki.

  3. Też obejrzałam zdjęcie i też mam wątpliwości, czy to przydatne. Czesanka na zdjęciu jest w pozycji niebezpiecznej (tzn istnieje ryzyko wkręcenia się czesanki w nitkę). Ja sobie czesankę przerzucam przez ramię i jest dobrze.

  4. Ha! Świetny pomysł! Być może się do niego uśmiechnę, jak już będę mieć wełnę upraną i przygotowaną do przędzenia na wrzecionku. Łomatko, jak ja dawno nic nie przędłam! O.O

  5. Wrist distaff może i jest nieco gadżeciarski, ale zarazem prosty i tani w wykonaniu. Po wypróbowaniu i stwierdzeniu „to nie dla mnie” można go odłożyć bez wyrzutów sumienia 🙂

Skomentuj

