Pierwsze wyroby z własnej przędzy :)

Zwykły wpis

Zrobiłam pierwsze dzianiny z własnoręcznie uprzędzonej nitki :). Brzmi dumnie, ale są to nieduże rzeczy, ponczo (a właściwie taka niedługa narzutka) i kamizelka dla lalki BJD Dollfie o wysokości 46 cm. Ubrania szyła moja córka i takie właśnie dzianinowe dodatki sobie zamówiła.

A teraz pochwalę się nowymi czesankami kupionymi na Allegro.  Ważą po 1oog, ta jaśniejsza ma kolory delikatne jak cukierki pudrowe, a w tej ciemniejszej kolory są bardziej intensywne. Z tej jaśniejszej już oderwałam cieniutki paseczek i zrobiłam trochę nitki a nad tą drugą ciągle się zastanawiam. Podobają mi się kolory, ale nie całkiem odpowiada mi połączenie takiego odcienia pomarańczu i turkusu z ciemną zielenią i brązem. Zastanawiam się, czy wyrwać te dwa jasne kolory i zrobić osobną nitkę, czy może przyciemnić te miejsca czesanki, ale nie wiem czy to wyjdzie.  Byłabym wdzięczna za porady 🙂

Miłego dnia Jola

 

3 responses »

  1. Jesteś chyba jedyną osobą na świecie , która ubiera lalki w wyroby z ręcznie przędzionej wełny 🙂
    Ubaranka są piękne, szczególnie zachywcają mnie malutkie buciki 🙂
    Bardzio podobała mi się jedna z lalek Rozellki, niestety nie pamiętam jej nazwy .

    Nie mam doświadczenia w przędzeniu takich farbowanych czesanek, ale w nitce kolory mogą wyglądać zupełnie inaczej.
    Może jakieś bardziej doświadczoen koleżanki pomogą ?

    • Buciki nie są takie malutkie 🙂 , ta lalka ma prawie pół metra a wyobraź sobie buciki na 9 cm lalki :), też produkują ze „skóry” szyte na maszynie :).

      Rozelka ma śliczne i dopracowane stylistycznie lalki, muszę się pochwalić, że kilka jej lalek znalazło u mnie dom – dzięki Rozellko :).

      Wracając do czesanki, zastanawiałam się nad stonowaniem tych jaskrawych kolorów herbatą, ktoś pisał o takiej metodzie farbowania. Myślałam pofarbować na parze w folii, mogłabym polać tylko wybrane odcinki. Nie wiem tylko czy potem też trzeba płukać w occie.
      Ja lubię intensywne kolory, ale te mi ze sobą jakoś nie grają. Ale może faktycznie taki kontrast będzie ciekawy w wyrobie – myślałam o chuście.

  2. czy wszystkie przedze trzeba parzyc zanim sie zwinie w klebek, boinaczej sie bardzo kreci,a po sparzeniu jest dobra, rak mi powiedziala sasiadka ,poz,

Skomentuj

