Snowadło i lawenda.

Zwykły wpis

Tak wygląda moje snowadło. Zrobił je mój mąż , a pomocy w zakresie szczegółów technicznych udzieliła Alicja . Dziękuję 🙂

Dopiero zaczynam przygodę z tkaniem , ale już wiem , że od tego, jak starannie przygotujemy osnowę na krosna, zależy jakość utkanej tkaniny. Pierwszą osnowę snułam na meblach – kilku krzesłach i mimo tego , że się nieźle nabiegałam po pokoju, efekt był niezadawalający.

Za pomocą tej prostej ramy z kołeczkami mogę przygotować 6 metrów osnowy. Teraz na kołeczkach suszy się lawenda, ale jutro przygotuję osnowę na jesienny szalik.

Pokazane na zdjęciu snowadło nie jest jedynym stosowanym do snucia . Wybrałam je ponieważ mam mało miejsca i raczej nie będę tkać długich tkanin. Dawniej na Kaszubach kołki często wbijano bezpośrednio w ścianę drewnianej izby. Kto ma więcej miejsca , może używać snowadła obrotowego , podobno bardzo wygodnego w użyciu.

Jestem ciekawa, czy planujecie zająć się tkaniem i czy ma sens pisanie o podstawowych sprawach dotyczących tkania na blogu ?

Pozdrawiam 🙂
Elżbieta

6 responses »

  1. Lepiej pisz 🙂 takie teksty i opisy wciągają do tematu innych. Może dzięki tym tekstom kolejnym osobom wykiełkuje w głowie, a później rozwinie się na krosnach ten temat.

  2. A ja wczoraj przywiozłam snowadło obrotowe do domu, w nadchodzący weekend zaś mam nadzieję pojechać na warsztaty tkackie/www.karczak.pl/ i wreszcie ruszam z tkaniem…pozdrawiam, Ewa

  3. Oczywiście że pisać !
    Cała wiedza znajduje miejsce w głowie i w odpowiedniej chwili będzie jak znalazł.
    Ja planuję ale planów mam tyle, ze najpierw mam zamiar wygrać dużo kasy na wszelki potrzebny sprzęt 🙂

  4. Pisz koniecznie!!! Już tak wiele ciekawych informacji i inspiracji tutaj znalazłam a liczę na kolejne. Między innymi dzięki Prząśniczce zdecydowałam się spróbować prząść. Teraz przymierzam się do tkania, więc te tematy też chętnie czytam.
    Pozdrawiam Jola

Skomentuj

